Monday, January 18, 2010

Berjalan di denai kedewasaan

sy juga manusia biasa..sy juga merasa keciwa..keciwa dengan apa yg berlaku kebelakangan ini..ini disini tidak berkaitan dengan mereka mereka dan mereka yg telah berjaya menjeleskan sy pada hari ini..(tunggu shaja kepulangan sy nti)..

baeklah..terus kepada titik..bukan titik dot dot dot tapi kepada apa yg ingin sy coretkan disini..(perlukah sy jelaskan ini) STRAIGT 2 DA POINT syg..oho..anda sungguh bertuah, jrang sekali sy memanggil seseorng dgn pnggilan sebegini..

sekarang semuanya terasa sungguh membosankan..laman sosial terutamanya..bermula dengan friendster ketika dibngku sekolah, beralih kepada myspace kemudiannya..sungguh sy masih tidak begitu memahami aplikasi dlm myspace wlaupun telah agak lama aktif dlm ruangan tersebut..

dan satu demi satu laman sosial mula bangkit twitter,hi5,tagged dsb sehinggalah baru2 ini kita dikejutkan oleh facebook yg akhirnya menjadi rangkaian peneraju yg berjaya mengumpulkkn berpuluh juta pengikut dalam hanya beberapa ketika..semuanya seakan tidak mampu memberikan corak kepada hidup yg complicated ini..tidak lagi muncul nada riang menghadap social network sebegini..

berbicara dengan seorang teman, ada sy menyatakan bahawa mungkin kedewasaan yg mengajar kita menolak perkara2 ini (social net).. kedewasaan lebih menjurus kepada masa depan untuk sara diri hidup dan kebahgiaan..laman2 sosial pula hanyalah aktiv dikalangan remaja yg ingin mengejar kesempurnaan dalam perhubungan tatkala umum dewasa kebnyakannya sudah diikat pasangan..

tapi kedewasaan juga tidak mampu menolak sifat perhubungan..sekian lama perhubngan dengan teman2 terjalin (andaipun hnya rapat dilmn maya serta tidak betah bertentang mata di khalayak) ..tapi perhubungan yg telah lama bersimpuh itu menerbitkan aura berbeda..tidak keberatan jika dikatakan akan menimbulkan kegelisahan jika lama tidak berhubung dengan teman dilaman maya..

wlaupun terpksa mnghabiskan sepanjang hari menunngu teman membalas mesej yg telah dihantar sebelumnya, penantian i2 dianngap berbaloi dan akn menerbitkan kuntum senyuman jika mesej berbalas.. seterusnya ia akan menjadi catatan dlm diari kehidupan bersama sang teman yg mna tidak pasti akan hujungnya..

dan ceritera ini kekal menjadi konflik dlam diri..cetusan naluri hari ini, bermula dengan penglihatan pada masa yg lalu..cukup disini..agar tidak lemas dlm bicara umum seperti langkah sang buta tuli coba menunjukkan arah sedang diri sendiri teraba2 sesat mencari..

KELAM GELAP HITAM..

3 comments:

definitely.me said...

nice thought u got there.
btw, mmg skg ni laman sosial sgt femes di kalangan remaja.
tapi bahaya jugak la sbb byk yg kecundang sbb tlalu percaya pd orang asing. Huhuhu..

joegrimjow said...

alamak
baca entry ni buatkan ku rasa budak
kene slow ber FB lepas ni

peredaran it
laman social plg bnyak dapat hit
mmg dah di rancang
kite terfollow

hanaahmad said...

nice! kamu pandai menyusun ayat.suka!