Thursday, November 5, 2009

Do u ever read this..

sesiapa pernah baca quote kat bawah nie..sila angkat tangan anda kebawah dengan megahnya..sambil cakap "ye2..saya pernah..saya pernah "..then aku reply balik " hade aku kesah..sekian time kaseh"

"aku minta Tuhan, setangkai bunga segar..Dia beri aku kaktus berduri..aku minta kupu-kupu,Dia beri aku ulat berbulu..aku sedih dan kecewa. Namun kemudian kaktus itu berbunga dan ulat itu menjadi kupu-kupu cantik. Itulah Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan, tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kita sedih terluka dan kecewa,tapi jauh diatas segalanya..Dia sebenarnya mengatur sesuatu yang terbaik untuk kita"

kita tidak akan senantiasa mendapatkan apa yang kita inginkan..tapi itu bukanlah petunjuk bahawa kita akan terus gagal dalam kehidupan..seringkali kita berdoa kepada Tuhan,tetapi doa kita tidak dimakbulkan dan kita menyalahkan Tuhan..seharusnya kita melihat kedalam diri kita,adakah selama ini kita sudah cukup berusaha untuk mencapai apa yang kita inginkan.. peluang sentiasa terbuka,dan kita diajar untuk menjejakinya..ingatlah bahawa Tuhan tidak akan menduga hambaNya jika hambaNya itu tidak mampu untuk menghadapi dugaan2Nya..setiap dugaan yang berlaku i2 pasti bersebab..dan sebab yang paling pasti adalah Tuhan mahu kita supaya sentiasa berada dekat denganNya(oke..ayat skema habes)..


so no matter wat is going on..keep ur dream alive & never ever give up..

No comments: